Qatar Museums@qatar_museums

Art | Heritage | Creativity
Account admins, Fatima Al Bouanin and Osman Ahmed.

http://www.qm.org.qa/ar/al-zubarah-unesco-tour

3,342 posts 57,537 followers 136 following

🇶🇦 كل عام و أنتم بخير
-
Happy Qatar National Day 🇶🇦


2

Repost @dohafirestation
———
ال سيد في مطافئ الدوحة
-
إلتقينا مع الفنان التونسي الشهير "ال سيد" و تحدثنا معه عن عمله الفني الذي تم تركيبه في ساحة مطافئ الدوحة، و عن انتقاله من الرسم إلى النحت ومشروع الكاليجرافيتي في أنفاق طريق سلوى مع متاحف قطر في عام 2013.
-
والعمل الجديد عبارة عن منحوتة مصنوعة من الفولاذ المقاوم للصدأ على هيئة بيت شعري للمؤسس يقول فيه "فويل لقاضي الأرض من قاضي السما .. لا عاد ميزانه عن الحق مايل".
-
احتفاءً باليوم الوطني للدولة، تعرِض "مطافئ: مقر الفنانين" هذا العمل الفني المُهدَى لمطافئ من الشيخ فهد بن سعود بن فهد بن قاسم ال ثاني حتى tمنتصف يناير.
-
firestation.org.qa

@elseed at the Fire Station
-
We caught up with renowned Tunisian Artist eL Seed following an installation in the Fire Station plaza to talk about this artwork, his transition from painting to sculpting and the Salwa Road Calligraffiti project with QM back in 2013.
-
The sculpture is made of stainless steel and depicts a line of poetry by the founder of the State of Qatar Sheikh Jassim bin Mohamed Al Thani that touches on the power of justice. Skillfully crafted into steel, the calligraphic text reads: “Woe to the judges on earth from the justice of Allah… when his scale slopes away from righteousness.”
-
To mark Qatar National Day celebrations this artwork was generously loaned by Sheikh Fahad bin Saoud bin Fahad bin Qassim Al Thani @binthani80, the sculpture will be on show for one month.
-
firestation.org.qa

Doha Fire Station
5

‎رفيق السفر
-
‎يمكنكم الآن شراء مجموعة مُختارة من نسخ رفيق السفر‪"‬كاوس‪" ‬ المحدودة خلال رحلتك الجوية من الدوحة‪!‬
-
‎متوفر الآن في متجر إن-كيو في مطار حمد الدولي ‪ ‬وقريباً في ‪www.inq-online.com‬

Travel Companion
-
You can now pick up a selection of coveted collectible open edition @kaws Companions on your flight out of Doha!
-
Available at IN-Q @hiaqatar and coming soon to www.inq-online.com

Hamad International Airport
9

جولة العلم (فريق الأدعم)
-
تنظم اللجنة الأولمبية القطرية اليوم، 14 ديسمبر 2017، "جولة العلم" من خلال الفريق القطري (الأدعم) والتي تجوب أنحاء قطر احتفالًا بيوم قطر الوطني. حيث يقوم رياضيون من فريق الأدعم، وأطفال المدارس، وشخصيات بارزة في الدولة بحمل علم الأدعم والتنقل به عبر أنحاء مختلفة في الدولة من خلال مجموعة متنوعة من النشاطات الرياضية
-
انطلقت جولة العلم الساعة 7 صباحًا من مخيم "عنّة الأدعم" الشتوي على شاطئ سيلين جنوب قطر، متجهة للأعلى على طول الخط الساحلي نحو مدينة الخور، حيث تمر بعدد من أشهر المعالم في الدولة، وقد رحَّب السيد منصور بن إبراهيم آل محمود، الرئيس التنفيذي لمتاحف قطر والمستشار الخاص لسعادة رئيس مجلس الأمناء، بفريق الأدعم عند وصوله لمتحف الفن الإسلامي حيث تلقى العلم القطري ووقَّعه قبل تسليمه للفريق ليواصل جولته نحو المدينة التعليمية، والشقب، وأسباير، ليصل إلى وجهته الأخيرة حوالي الساعة 6 مساءً عند "درب الساعي" قلب الاحتفالات القطرية باليوم الوطني
-

سيكون هذا اليوم يومًا عظيمًا نجتمع فيه معًا تحت راية الفخر والاعتزاز والتضامن، ونحن متحمسون جدًا للاحتفال فيه بمشاركة الجميع في قطر صغارًا وكبارًا
-
mia.org.qa


Team Qatar Flag Relay
-
Qatar Olympic Committee is hosting a Team Qatar flag relay across Qatar today, 14th December 2017, to celebrate Qatar National Day. Team Qatar athletes, school children and inspirational individuals are carrying the flag by multiple sporting activities
-

The Team Qatar flag relay began at 7am at Sealine Beach in the south of Qatar and makes its way up the Qatar coastline to Al Khor, passing key landmarks along the way. Mansoor bin Ebrahim Al Mahmoud, CEO and Special Advisor to H.E. the Chairperson at Qatar Museums welcomed the Flag Relay team to the Museum of Islamic Art where he received the Qatari Flag, signed it and handed it over to Relay team before their journey to Education City, Al Shaqab and Aspire Zone. The relay will conclude in the evening at approximately 6pm in the heart of Qatar's National Day festivities in Darb Al Saii, with a unifying celebration
-

This is an inspirational, patriotic and unifying day and we are honored to be a part of the event!
-
mia.org.qa

Museum of Islamic Art (MIA)
2

وصول سلمان الخنجي إلى زكريت حيث يتواجد عمل شرق-غرب/ غرب-شرق للفنان ريتشارد سيرا .
_
شرق-غرب/ غرب-شرق لريتشارد سيرا
_
يمتد العمل الفني شرق-غرب/ غرب-شرق على مساحة أكثر من كيلومتر واحد في محمية بروق الطبيعية. ويتكون من أربع صفائح متناسقة من الصلب يتراوح طول الصفيحة الواحدة أكثر من 14 متر. ولضمان تثبيته اعلى المستوى ذاته، قام الفنان سيرا بدراسة تضاريس الأرض وعمل على تجميل هذه المساحة المقفرة في قلب الصحراء. وكانت النتيجة مذهلة وعلى الرغم من حداثة العمل، إلا أنه خالد.
_
Qatari adventurer Salman al-Khunji arrives at Zekreet where East-West/West-East by Richard Serra is located.
_
EAST-WEST / WEST-EAST BY RICHARD SERRA
_
This breathtaking sculpture in the Brouq nature reserve spans over a kilometre and comprises of four steel plates, each over fourteen metres in height. To guarantee perfect alignment, Serra examined the topography of the land and beautifully enhanced the vast, desolate space in the heart of the desert. The result is spectacular and although modern, timeless.
_
qm.org.qa


4

التصميم الألماني... عنوان الإبداع
3 أكتوبر 2017- 14 يناير 2018
جاليري متاحف قطر، قاعة الرواق
_
يضم مقتنيات عدة تبرز الإبداع في التصميم الألماني، راصدًا مسار تطوّر التصميمات الألمانية المختلفة منذ خمسينيات القرن الماضي وحتى الآن.
_
qm.org.qa

DRIVEN BY GERMAN DESIGN
3 OCTOBER 2017- 14 JANUARY 2018
QATAR MUSEUMS GALLERY, AL RIWAQ
_
The exhibition features numerous design objects loaned from some of Germany’s most significant cultural institutions such as the Vitra Design Museum, Neue Sammlung.
_
qm.org.qa
_
@ds_qatargermany2017 @volkswagengroup_culture @gi_gulfregion

QM Gallery Al Riwaq
3

‪ ‬
IN-Q للتسوق عبر الإنترنت
-
‎‪مستوحاة من متاحف قطر، لتُقدّم لكم.‬
‎‪تسوّق عبر الإنترنت للحصول على أفكار عظيمة للهدايا!‬
‪-‬
‪inq-online.com‬
-
‎‪* الشحن متوفر داخل دولة قطر فقط‬
‎أو
‎‪* التسليم مجانًا في متجر الهدايا - متحف الفنّ الإسلامي‬
‪•‬
IN-Q E-SHOP

Inspired by Qatar Museums, delivered to you...
Shop with In-Q online for great gift ideas!
-
inq-online.com
-
*Shipping within the state of Qatar only, or free collection at MIA Gift Shop

Museum of Islamic Art (MIA)
3

الفن المعاصر قطر
9 ديسمبر إلى 3 يناير 2018
الموقع: فضاء كرافتفيرك، برلين
_
يستضيف فضاء "كرافتفيرك" الشهير بالعاصمة الألمانية برلين أضخم معرض قطري دولي على الإطلاق لأعمال الفن المعاصر تحت عنوان " الفن المعاصر قطر" من 9 ديسمبر إلى 3 يناير 2018، وذلك في ختام برنامج العام الثقافي قطر ألمانيا 2017.
_
وتعكس المعروضات التي تتنوع بين اللوحات والتراكيب والصور والأفلام وغيرها من الأعمال الفنية ثراء المشهد الإبداعيّ والثقافي في قطر.
_
كما تركز الأعمال المشاركة في المعرض على الثقافة القطرية من منظور فنانين قطريين ومقيمين، إذ يروي كل منهم في عمله الفني قصصًا تسلّط الضوء على حياته في قطر وتفاعله مع مشهدها العام سريع النمو والتغيّر، مستخدمًا أساليب ووسائط فنية مختلفة.
_
‎‏http://www.qm.org.qa/ar/contemporary-art-qatar

CONTEMPORARY ART QATAR
9 DEC 2017 – 3 JAN 2018
Location: KRAFTWERK BERLIN
_
Berlin’s legendary Kraftwerk space will be the spectacular location for the largest ever showcase of contemporary arts from Qatar, presented by Qatar Museums (QM) as the finale of the Qatar Germany 2017 Year of Culture programme.
_
The exhibition will be a reflection of Qatar’s culture presented from the perspective of the country’s national and resident population. Using a variety of mediums and approaches, including contemporary art, installations, photography and films, the artists share their stories and reflect on their lives in Qatar’s ever changing and growing environment.
_
http://www.qm.org.qa/en/contemporary-art-qatar

Kraftwerk Berlin
2

فن الشوارع: الشرق/الغرب
_
حلقة نقاشية مع الفنانين القطريين و الفنان الضيف فنسنت عبادي حافظ.
_
‏STREET/ART: EAST/WEST
_
‏Roundtable with Qatari artists and the guest artist Vincent Abadie Hafez


3

‪ ‬
‎الفن المعاصر قطر
‎‪9  ديسمبر إلى 3 يناير 2018‬
‎‪الموقع: فضاء كرافتفيرك‬
-
‎‪التقينا مع الفنان فهد العبيدلي المُشارك في معرض "الفن المعاصر قطر"  للحديث عن أعماله ورأيه حول مشاركته في فضاء كرافتفيرك في برلين.‬
-
‎‪إنستغرام: @ca_qatar
‎‪الموقع: www.contemporaryartqatar.com‬

Contemporary Art Qatar
‪9 Dec 2017 - 3 Jan 2018‬
Kraftwerk Berlin
#CAQatar
-
We met with 'Contemporary Art Qatar' contributing artist @themasaha to talk about his art and thoughts about having his work on show at ‪Kraftwerk‬ Berlin.
-
Instagram - @ca_qatar
Website - www.contemporaryartqatar.com

Kraftwerk Berlin
3

مقتطفات من ورشة تخطّي الحدود الثقافية: تعبيرات جمالية جديدة بين فن الخط العربي والغرافيتي
يُقدمها فنان الغرافيتي فينسنت عبَّادي حافظ الشهير بـــ"زيفا".
_
Highlights from the Crossing Cultural Boundaries:
New Aesthetic Expressions between Calligraphy and Graffiti workshop with VINCENT ABADIE HAFEZ A.K.A. ZEPHA @zepha1.

Doha Fire Station
7

وأخيرًا القسم الثالث، وهو بعنوان "هيا: النساء العربيات في الرياضة" ويضم القسم مجموعة مختارة من سلسلة الصور والأفلام التي أبدعتها كل من المصورة بريجيت لاكومب وصانعة الأفلام ماريان لاكومب
-
وتحتفي هذه السلسلة، التي أبدعتها الفنانتان بتكليف من متاحف قطر عام 2012، بعدد من النساء الرياضيات في العالم العربي باعتبارهن مثالًا للفخر والقوة. وتضم لوحات بورترية ومقابلات شخصية مع 90 رياضية عربية من بينهن 31 رياضية قطرية.
-
وسيشتمل المعرض على مجموعة مختارة من أعمال هذه السلسلة تتكون من 28 صور من الحجم الكبير وفيديوهات تلقي الضوء على بطلات الرياضة العربيات.
-
qm.org.qa

Lastly, the third section, Hey’Ya: Arab Women in Sport, showcases a selection of photography and films by Brigitte Lacombe and Marian Lacombe, respectively French photographer and filmmaker, which celebrate the strength and pride of female athletes from the Arab world. Commissioned by Qatar Museums in 2012, the series features portraits and interviews with 90 Arab female athletes, one third of whom come from Qatar. The exhibition at Kraftwerk shows 28 of the large-scale photographs and videos, presenting an often-concealed perspective of Arab women competing in sport.
-
qm.org.qa

Kraftwerk Berlin
4

Loading...