The Queer Hub

في معظم الدول العربية، تعتبر العلاقات الجنسية المثلية غير قانونية و عقوبتها تختلف من دولة إلى أخرى، فالعقوبة تختلف ما بين السجن أو الإعدام. و لكن يوجد ٤ دول عربية لا تعتبر العلاقات الجنسية المثلية غير قانونية و هي الأردن، العراق، لبنان و البحرين. بالرغم من ذلك، تعرف محاكم العراق و لبنان بتجاهلها لهذا القانون أحيانا، كما أن هذه الدول الأربعة لا تسمح بزواج المثليين، لا تعترف بالعلاقات المثلية، لا تسمح للتبني، و لا تسمح للمثليين بالخدمة في الجيش، الخ. من الجدير بالذكر أن لبنان قد أزالت الحكم بأن المثلية مرض عام ٢.١٣.

In most Arab countries, sexual intercourse between same sex individuals is illegal and punishable (varies from prison to death). However, it is legal in 4 countries: Jordan, Iraq, Lebanon and Bahrain. While it is legal by law, it is well known that Iraqi and Lebanese courts ignore this law sometimes, and all countries do not legalize same sex marriage, do not recognize same sex couples, do not allow adoption for same sex couples, do not allow homosexuals to serve in the military, etc. It is noteworthy though that Lebanon declassified homosexuality as an illness in in 2013.

#lgbtq #lgbt #lgbtarabs #gay #lesbian #pride #transgender #bisexual #gayarab #transarab #bisexualarab #safeplace #lesbianarab #queerarab #transrights #gayrights #bornthisway #lovewins #loveislove #lgbtyouth #itgetsbetter #gaypride #equality #humanrights #instapride #instalgbt #instalove #thequeerhub
#المثلية #مجتمع_الميم

22

0

The end of the page