#banyakkanselawat

Instagram photos and videos

#banyakkanselawat#cintaAllah#AllahummaSolliAlaMuhammad#cintaAlQuran#cintaRasulullah#homeopatimindaannajah#cintaIbuBapa#motivasi#inspirationalquotes#salamjumaat#annajah#kuatdayaingatan#cintaRasul#peningkatandalampelajaran#skorA#makayahrisautakutanaktakpandai#keputusancemerlang#takmengantukdalamkelas#fokusdalamkelas

Hashtags #banyakkanselawat for Instagram

اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

Tercipta satu lembaran sejarah
Di tanah suci Kota Mekah
Hari yang mulia penuh syahadah
Bermulalah sebuah kisah

Malam isnin subuh yang indah
Dua belas rabiul’awal yang cerah
Dua puluh april tahun gajah
Lahirlah zuriat dan syahadah

Abdullah nama bapanya
Siti Aminah ibunya
Riang gembira menyambutnya
Lahirnya putra yang utama

Muhammad nama diberi
Gelaran yang terpuji
Nikmat Illahi sama disyukuri
Terima putra yang berbakti

Keadaan yatim anak mulia
Lahirnya bawa cahaya
Alam derita jadi gembira
Terima junjungan mulia

#azteguhfamilia #selawat #20apriltahungajah #junjunganmulia #rasulullahﷺ #muhammadﷺ #banyakkanselawat #menujuredhaallah #menujukejayaan #world #malaysia


0

Makin hari makin kita kena kuat muhasabah diri tidok gitu bossku #banyakkanselawat


0

Allahurrabbi 😭
.
۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞
.
.
.
#banyakkanselawat
#iloverasulullah


1

Beriman tidak boleh bersendirian. Ukhuwah mesti kuat. Nak masuk Syurga jgn seorangan,, kuatkan siratulrahmi kita dgn orang lain. Kerana kita bukan seorang sj yg baik. Bertolenrasi yg kuat ketika bercampur dgn yg lain mencerminkan iman kita 💛

#cintaAllah #cintaRasulullah #cintaAlQuran #banyakkanselawat #AllahummaSolliAlaMuhammad #cintaIbuBapa #inspirationalquotes #motivasi #behappy #berpesanpesan


2

Saat kita sudah berusaha melakukan yg terbaik tetapi tidak dilihat orang lain,, jangan bersedih..
.
Saat kita inginkan pekerjaan yang kita idamkan tetapi terlepas,, jangan ditangisi..
.
Saat kita sudah bersusaha untuk mendapatkan zuriat tetapi masih gagal,, jangan putus asa.. Cuba lagi 💖
.
Setiap pintu yang tertutup, ada hikmahnya.. Dan yakinlah pada Sang Razak Maha Pemberi Rezqi bahawa ada yang lebih baik akan mendatang ingin diberiNya. Aamiin 💕

#cintaAllah #cintaRasulullah #cintaAlQuran #banyakkanselawat #AllahummaSolliAlaMuhammad #cintaIbuBapa #inspirationalquotes #motivasi #behappy #berpesanpesan


1

Ps: tadi post hilang entah ke mana🤷‍♀️
.
بسم الله الرحمن الرحيم

Ramai manusia yang berjanji tapi tidak menepati. Apa itu janji? Janji manis? Janji tinggal janji? Janji itu adalah amanah yang menyebabkan orang lain tidak meragui & percaya akan dia. Menepati janji merupakan sifat Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wasallam. Yang tidak pernah ada keraguan terhadap Baginda.
.
Allah SWT berfirman: “Dan (sungguh beruntung) orang yang memelihara amanah-amanah dan janjinya, serta orang-orang yang memelihara shalatnya. Mereka itulah orang yang akan mewarisi, (yakni) yang akan mewarisii surga Firdaus. Mereka kekal didalamnya.”
(QS. Al-Mu’minun ayat 8-11)
.
“Maka apakah orang yang mengetahui bahwa apa yang diturunkan Tuhan kepadamu adalah kebenaran, sama dengan orang yang buta? Hanya orang berakal yang dapat mengambil pelajaran, yaitu orang yang memenuhi janji Allah dan tidak melanggar perjanjian.” (QS. Ar-Ra’d ayat 19-20)
.
Jadilah dari golongan yg berakal & dioercayai. Janganlah kita jadi seperti orang² munafik yg suka mengingkari janji.
. “Tanda-tanda orang munafik itu ada tiga: apabila berkata ia berdusta, apabila berjanji ia ingkar, dan apabila dioercayai (di beri amanah) ia berkhianat.” (HR. Bukhari dan Muslim)
. #AlHudaQuranClass #cintaAllah #cintaRasulullah #cintaAlQuran #banyakkanselawat #AllahummaSolliAlaMuhammad #cintaIbuBapa #inspirationalquotes #motivasi #berpesanpesan


0

. "TheCapal is the bestt" . Feedback dari customer @thecapal ✨ Yes itss truee!
✔️ Boleh simpan banyak barang
✔️ Boleh cuci
✔️ Material sangatt bestt 👍
✔️ Design cantikk
✔️ Mengingatkan kita untuk berselawat
.
. Jadi, tunggu apa lagi? Siapa yang nak dapatkan beg dari @thecapal, boleh teruss dm @ tekan je link kat bio ya 😊
.
.
#thecapal #dahselawathariini #thecapalfamily #thecapallovers #sollualanabi #presspin #lapelpin #clippin #pouchbag #drawstring #totebag #slingbag #jumaat #banyakkanselawat


1

Balik koje isteri kucar #meegorengbasah🍝 utk suami plok
Sian isteri kenyang doh hahaha
#airtanganisteri
#meegorengdaging #meegoreng
#khamis #malamjumaat #banyakkanselawat #alquran
#syukuralhamdulillah


2

[PELAJAR CEMERLANG VS PELAJAR COROT]

Apa yg menyebabkan pelajar nie cemerlang dalam pelajaran atau pun hancuss dalam pelajaran.. Bila kita tanya kepada pelajar2 yang cemerlang nie apakah RAHSIA untuk dapat keputusan yang CEMERLANG dlm exam.. Hampir 100 peratus yang menjawab adalah menjaga hubungan dengan ALLAH.. Yakni jaga Solat 5 Waktu.. Dan jaga Solat diawal waktu..
Solat dhuha jaga sungguh2.. Solat tahajjud menjadi amalan harian setiap sepertiga malam.. Tp kalau nak dpt result gempak Tapi tak jaga perkara asas yang paling penting iaitu JAGA SOLAT, jangan mimpi lah nak dpt result yg gempak..sebab???? Sebab ko punya doa susah nak maqbul.. Ko nak result bagus tp ko INGKAR perintah yang MAHA MEMBERI KEJAYAAN.. Memang xlah nak bagi kan.. Ko kurang ajar ngan mak ko tube ko nak mintak duit RM100.. Ko rase mak ko nak bagi time tgh Marah tue.. Kurang ajar pulak tue.. Mmg dy bagi penampar la jawabnya.. So adik2 kt luar sana kalau nak BERJAYA yang paling penting JAGA hubungan dengan ALLAH..Jangan abaikan Solat.. Jaga solat sungguh2.. Tp ingat bukan kota Solat semata2 nak berjaya dalam exam je tau..
Tp kita solat kerana kita nie HAMBANYA.. Ini antara RAHSIA KECERMERLANGAN PELAJAR dan juga RAHSIA KECOROTAN PELAJAR.. HAHA.. Nanti ada banyak lagi RAHSIA2 yang akan didedahkan..stay tune.. #homeopatimindaannajah #ANNAJAH #homeopatiannajah #annajah #pelajarcemerlang #mindacergas #mindahebat #kekaltenaga #kuatdayaingatan #mudahbangunpagi #fokusdalamkelas #takmengantukdalamkelas #keputusancemerlang #peningkatandalampelajaran #makayahrisautakutanaktakpandai #skorA #cintaAllah #cintaRasul #banyakkanselawat #mampumilik #jimatbanyak #halal #tiadabahankimia #anakcemerlang #keluargabahagia #jagasolat #banyakkanistighfar #makanansampingan #bukanubat


2

As salam semua!! Monday mood!! .
Jom❤ SELAWAT SYIFA❤
.
@jamuratumalaya_hanisahmy
.
.
-Selawat utk ketenangan hati juga untuk kesembuhan dr penyakit...JOM AMALKAN sentiasa tak kira masa... 😊
.
#jomselawat
#banyakkanselawat
#selawatsyifa


0

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam Jumma Mubarak 💕

Bersyukur kita dengan segala nikmat & rezqi yg dikurniakanNya Allah Subhanahu wa Ta'ala. Jangan lupa mendoakan kebahagian orang lain juga. Masa paling mustajab selepas Asar sebelum Maghrib.
.
Doakan keselamatan seluruh umat Islam di dunia. Pada yg sakit Kau sembuhkanlah. Pada yg belum menimang cahaya mata Kau kurniakanlah. Pada yg miskin Kau berikan mereka rezqi. Doakan utk orang² #palestine di #Gaza. Sesungguhnya Allah Maha Mendengar. Semoga Allah kabulkan doa kita semua. Aamiin aamiin Ya Rabbal'alamiin 💕
.
#cintaAllah #cintaRasulullah #cintaAlQuran #banyakkanselawat #AllahummaSolliAlaMuhammad #cintaIbuBapa #inspirationalquotes #motivasi #behappy #prayfortheworld #PeaceNotWar


1

Assalamualaikum...salam jumaat.😘 Antara stokin favorite kak mimah setiap kali keluar berjalan.

Tebal, selesa, panjang dan mudah bila kak mimah tak bawa telekung singgah solat di musolla. Biasa standby spare untuk kegunaan solat.

Seronok bila kita tutup aurat sempurna.❤️ ۞ اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ ۞

#jumaatbarakah #jombacaalkahfi
#banyakkanselawat #sedekah #jompakaistokin #jomtutupauratsempurna #indahhidupbersyariat #stokinsilvy #silvyopaque #stokintebal #stokinselesa #stokinbest #stokinsejuk #stokinmesrasolat #teamedelweiss


0

Hari ini hari apa ? Hari jumaat kan💞
.
Jadi sempena hari jumaat ni, jom sama-sama kita hayati hadis yang tertera di gambar 😇 .
Di samping kita praktikkan sunnah jumaat seperti :
.
💖Baca al-Kahfi
💖Bersiwak
💖Pakai wangian
💖Berbaju putih
💖Mandi sunnat
💖Potong kuku
💖Perkemaskan diri
💖Hadir awal ke masjid
.
Sumber : Darulmurtadza
.
Dan yg paling penting perbanyakkan selawat kepada Rasulullah S.A.W, cinta kita dulu, kini dan selamanya 💖💞
.
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد 💞
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد 💞
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد 💞
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد 💞
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد 💞
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد 💞
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد 💞
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد 💞
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد 💞
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد 💞

#factfriday #jumaat #jumaatbarakah #salamjumaat #salamjumaatsemua #banyakkanselawat #banyakkanselawatkeatasnabisaw #banyakkanselawatdanistighfar


0

Bila cuti hari minggu mesti anak2 Bertambah susah bangun pagi utk solat Subuh.. Biasa nak bangun pagi utk ke sekolah pun payah apatah lagi hari cuti kan... Sampai suara Tarzan keluar nak bagi anak2 bangun pagi.. STRESS.. Pening... Risau.. Tension.. OK.. Jangan bimbang kami akan bantu mak ayah yang ada masalah anak2 yang susah bangun pagi..
Ini adalah kepakaran kami dalam membantu anak2 yang susah bangun pagi menjadi mudah bangun pagi.. Tak perlu lagi stress²...hati pun senang.. Buat kerja pun dalam hati yang happy Bila Anak mudah utk diurus pagi2.. JOM yang nak kami BANTU PM laju..
Dengan amalkan Homeopati Minda An-Najah insya-Allah dalam 2 minggu akan tampak kesannya dengan izin Allah.. PM Sekarang

http://www.wasap.my/60182208662/HOMEOPATI_MINDA_NAJAH

Atau nak nak kami BANTU boleh tinggalkan no fon.. Kami akan Hubungi anda.. Setiap Manusia punyai pilihan maka pilihlah untuk BERJAYA.. #homeopatimindaannajah #bekesan
#annajah #pelajarcemerlang #mindacergas #mindahebat #kekaltenaga #kuatdayaingatan #mudahbangunpagi #fokusdalamkelas #takmengantukdalamkelas #keputusancemerlang #peningkatandalampelajaran #makayahrisautakutanaktakpandai #skorA #cintaAllah #cintaRasul #banyakkanselawat #mampumilik #jimatbanyak #halal #tiadabahankimia #anakcemerlang #keluargabahagia #jagasolat #banyakkanistighfar #makanansampingan #bukanubat #paduu #mantap


0

.
Assalamualaikum, Selamat pagi sahabat hebat!
Salam Jumaat yg barokah.
Salam 1 Rejab.
Selamat Hari Wanita Sedunia !!
.
Wahh banyak betul tarikh2 penting hari ni kan😍😍
Sempena hari istimewa pada hari ini, Alnaz Jewels nak bagi discount RM2/G utk semua barang kemas 916 termasuk item GDORA !!
.
Valid sehingga 12tgh malam ni je tau.. Jom la shopping tunggu apa lagiii !!
.
Jgn lupa klik link di bio tu ok❤
.
HAPPY SHOPPING 😘😘
HAPPY BISNESS 😘😘
.
.
#alnazjewelssale #gdorasale #happywomensday #1rejab1440h #banyakkanselawat #banyakkanistighfar
#bulanrejabtelahtiba #bulanrejabbulanallah


0

Assalamualaikum wbt
Subhanallah Alhamdulillah Allahuakbar
Salam Jumaat.

#BanyakkanIstighfar
#BanyakkanSelawat
#JomAlKahfi
#TQAllah
#LifeIsShort


0

Alhamdulillah lagi satu pelajar kami adik NurSyafiqah naik Al Qur'an pada hari ini 3 March '19 bersamaan 26 Jamadilakhir 1440.

Marha! Marha!

Semoga rajin membaca & mencintai Al Quran setiap masa 💕

#AlHudaQuranClass #cintaAllah #cintaRasulullah #cintaAlQuran #banyakkanselawat #AllahummaSolliAlaMuhammad #cintaIbuBapa #inspirationalquotes #motivasi


2

بسم الله الرحمن الرحيم

Segala pujian bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Bersyukur saya ke hadrat Ilahi atas segala nikmat yang dikurniakanNya & kelapangan masa yang dianugerahkan untuk menubuhkan klas Al-Quran bermula dari Iqra.

#AlHudaQuranClass #turns1
.
Terima kasih kepada keluarga, sahabat handai & anak² murid atas sokongan semua. Tidak lupa juga kepada guru²ku yang telah mendidik diri ini dalam mencari redha Allah. Semoga kita istiqamah & ditambahkan ilmu serta diberikan iman yg teguh. Aamiin 🙏💕
.
💛❤️💛❤️💛❤️💛❤️💛❤️💛❤️
"Allahummar hamna bil Quran
waj’alhu lana imaamau wa nuurau
Wa hudaw wa rahmah

Allahumma dzakkirna minhu maa nasiina
Wa ’allimna minhumaa jahiilna

Warzuqna tilaawatahu
aana al laili wa athrofan nahar
waj’alhu lana hujjatal
Yaaa rabbal ‘alamiin"
.
💕 💕 💕 💕 💕 💕 💕💕 💕 💕
Ya Allah Kasih Sayangilah daku
dengan sebab AlQuran ini
Dan jadikanlah AlQuran ini
sebagai pemimpin
sebagai cahaya
sebagai petunjuk
dan sebagai rahmat bagiku

Ya Allah ingatkanlah daku
apa-apa yang aku lupa dalam AlQuran
yang telah Kau jelaskan
dan ajarilah apa-apa yang aku belum mengetahui
Dan karuniailah daku
selalu sempat membaca AlQuran
pada malam dan siang hari
Dan jadikanlah AlQuran ini
sebagai hujjah bagiku

Ya Allah Tuhan semesta alam 💖

#BaruPerasanSatuGroupTakMasuk 🤦‍♀️
#cintaAllah #cintaRasulullah #cintaAlQuran #banyakkanselawat #AllahummaSolliAlaMuhammad #cintaIbuBapa #inspirationalquotes #motivasi #berpesanpesan #doakanyangbaik


2

"Barangsiapa membaca al-Kahfi pada hari Jumaat, nescaya cahaya akan meneranginya selama waktu antara Jumaat yang satu ke Jumaat berikutnya"
. {Riwayat al-Hakim & al-Baihaqi} .
#sebarkansenyuman
#ketipkuku
#banyakkanselawat


17

Salam Jumaat .
Moga dipermudahkan urusan kita hari ini, dibukakan pintu rezeki dan segala pintu kebaikkan buat kita semua. Aamiin .
Salam dari Madinah .
#pakejumrahsabah
#dariorangsabahuntukorangsabah
#banyakkanselawat


3