#birdsfreaks

Instagram photos and videos

#birdsfreaks#kings_birds#nuts_about_birds#planetbirds#birds#eye_spy_birds#bestbirdshots#birdsofinstagram#birds_adored#your_best_birds#nature#birdlife#birdphotography#wildlife#feather_perfection#pocket_birds#igbirds#bird_brilliance#birdwatching#bns_birds#birding#nature_sultans#allmightybirds#birds_illife

Hashtags #birdsfreaks for Instagram

Ny söt bekantskap vid fågelmatarträdet. Vad är det här? Kom i en liten flock på 4. Patrik chansar på #Altita / #Stjärtmes.


8

.
لا تتخل عن حلمك فقط لأنه يتطلب وقتًا طويلاً فالوقت سيمضي على أية حال..
.
Never give up your dream just because it needs time; the time will pass anyway..
.


33

[English & Bahasa Indonesia]
-----------------------------------------------------------------
SCHNEIDER'S PITTA
Paok Schneider
Hydrornis schneideri
endemic to Sumatra, Indonesia
-----------------------------------------------------------------
beside drawing or sketching helps science as a proof, it is a stress healer too for some people. I am one of. not because feeling awesome to create the living things like God does, but because getting step by step slowly to find the right colours needs your attention. line by line, scratches, make you focus on the media - not on your life problem.

fyi, drawing is allowed by Dar Al-Ifta Al-Misriyyah (the premier Egyptian institute to represent Islam) & Muhammadiyah (one of major Islamic organization of Indonesia). there is no 100% deal on all muslim scholars for banning this hobby. .
**
selain buat bukti yg mendukung keilmuan, menggambar atau nyeketsa tuh pereda stres buat beberapa orang. termasuk saya. bukan karena ngerasa jago bisa bikin makhluk hidup layaknya ciptaan Allah, tapi karena kehati-hatian milih warna yg pas tuh butuh perhatian banget. garis demi garis, goresan itu ngebuat kita fokus ke media gambar kita - bukan sibuk mikirin masalah hidup melulu.

info aja sih, ngegambar itu hukumnya boleh kok alias mubah kalo menurut Darul al-Ifta Mesir (lembaga utama Islam di Mesir, macem MUI kali ya) & Muhammadiyah (salah satu organisasi keIslaman yg besar kan di Indonesia). belom ada kesepakatan bersama para ulama yg bulat satu suara perihal keharaman hobi ini.
.
.
.
.
#ig_birdwatchers #birder #birdwatcher #pitta #bird #art #birds #sketch #nuts_about_birds #birding #drawing #birdwatching #sketching #pictureoftheday #drawingoftheday #artofinstagram #digitaldrawing #sketchbook #sketchers #nature_lovers #nature #endemic #Indonesia #birdsofinstagram #birdsoftheday #artist #birdsfreaks #animal #painting #artwork


2

Loading...