#hidupperantauan

Instagram photos and videos

#hidupperantauan#amkd_jla#anakmedan#wanitakuatdantabah#kompor#semangat#potopoto#igersdeutschland#suatuhari#photography#jalanjalan#dangduters#xosukimakassar#wanitadangaya#fightingπŸ’ͺ#hidupbaru#selamatmalamdunia#op#istillloveyou#minimalist#xosuki#dinnerdate#panci#transmallmakassar#onlyyou#hidupperantau

Hashtags #hidupperantauan for Instagram

by @hisyamlaa

Hujan emas di negara orang πŸ˜‡ Hujan batu di negara sendiri πŸ˜‰
#hidupperantauan

Joetsu Takada Park
0

by @yuliana_adie

Tak perlu kau memikirkan mereka yang punya mulut tapi tak berotak.mereka hanya iri kepada Mu.tunjukan kepada Mereka bahwa kamu layak untuk bangkit dan maju dari massa lalu.masalah silih berganti menuntun mu untuk menjadi yang lebih kuat.biarkan mulut mereka bekoar sesuai keinginannya.tetap berpegang teguh pada ajaran kebaikan.tak perlu kmu memblas perbuatan mereka.biarlah TUHAN yg membalasnya.
#strongwoman
#tidakdihargai
#kecewa
#hidupperantauan
#sebatangkara πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

Princess Cell Jambi
0

by @rahmatulhaida

niat di hati balik nak dduk dkat kedai...
tapi lain jadi nya... terlantar kedegilan....
esok hari terakhir dkat sini sblum balik klang...
harap sempat berbakti....
minta maaf....
#hidupperantauan
#naughtytummy

Pekan Pahang
0

by @_alyaamirah_

8/9/2018
Kenangan semalam harapnya jadi kenangan terakhir. Taknak dah. Janji.
#kaliketiga #hidupperantauan


16

by @ansdawson

Menjadi seorang pendidik bukan semata-mata mendidik pelajar sam memberi ilmu, malah kita seorang pendidik turut bljr erti menyayangi. First masuk dan mnjadi seorang guru tak lah mudah yg difikiran, snagat susah, tapi makin lama makin sayang, makin lama makin rindu dengan gelagat pelajar2.
Mengenalmu sangatlah indah, kamu ajar cgu erti menyayangi dan disayangi. Cgu sangat bsyukur ada pelajar yg sangat cintakan ilmu mcm kamu semua, 1 pesan cgu, jaga hati kamu dan sentiasa ikhlas dlm menuntut ilmu, doa cgu sentiasa mengiringi kamu.
Cgu harap kamu juga sentiasa mendoakan cgu baik2 di tmpt org ni, doakan segala urusan cgu baik2 di sini. Sekarang kita sama2 menuntut ilmu. Sam2 sbgai pelajar, yang membezakan tmpt dan jarak. Cgu harap itu tidak menjadi jurang utk kita bertemu di masa akan dtg.
Love u pelajar PTSK. Daripada cgu mu diperantauan 😌

#sayangkamu #hidupperantauan #rindumak #rinduayah😭 #rindumakayah #rindutawau #rindunenek

Universiti Sains Malaysia
5

by @awanspectrum

A little memory that I bring everyday just to remind myself that I'm a proud Malaysian,regardless.
Being indipendent is to be able to think,act,& accept opinions both ways.
But, how far are we to be THAT indipendent in this millennial age? I'm still learning, though.

Happy Merdeka Day, fellow Malaysians!

P/s: Saya rindu ayam masak merah (@arjuedkm ),nasi kerabu daging bakar Taj, dan Kopi C HaiPeng!😒 #merdeka #malaysiamerdeka #61tahun #indipendent #indipencedaymalaysia #love #peace #life #maturity #malaysiansandfood #istilllovemycountry #hidupperantauan #perantau #demirezeki #rollercoasterofemotionstoday


5

by @fahmieazuar

Mat ri ye... πŸ˜’πŸ˜’ #tolbentong #hidupperantauan #demisesuapnasilebih


3

by @itaahmadsabri

Haii hampa.. Dah balik beraya ke? Kami dok keja lagi ni.. Malam raya baru balik.. Besala jadi misi ni la nasib kami.. Tu pun nasib dapat gak cuti raya walapun 2 ari.. Ada yang dapat lagi laa..πŸ™„
.
Adik2 yang nak jd misi tu hati kena sado na.. Kalau lemah baik jangan jd misi nanti rebah di tengah jalan rugi ja belajaq terok2.. 😁
.
Okeyla selamat pulang ke kampung ya yang dapat cuti tu.. Yang xdapat.. Dok diam2.. Nangis dlm toilet tau.. Malu kawan2 tengok.. Byee 😘😘 #misihatisado
#hidupperantauan
#missmyfamily


4

by @dliena_lieycious

Allah akan kirimkan kau seseorang yang betul2 ambil berat pasal diri kau, dan Allah akan tarik balik siapa yang tak sepatutnya ada dalam hidup kau 😊
#sukaayatnie 🀞🏻
#setiapsesuatuituadahikmahnya πŸ™πŸ»
#hidupperantauan πŸ’πŸ»
#pemburudollar πŸ’°

Sydney, Australia
1

by @andriansyah_mohammad_alpah

empat kali empat sama dengan enam belas. lambat atau cepat cinta mu pasti aku balas..
#bikintakut
#pergipagipulangpagi
#hidupperantauan

Gwangju, South Korea
1

by @clinton_pius

When everyone keeps saying β€œ it’s finally friday but you work on saturday β›“πŸ› β›‘
#hidupperantauan #perlis #powerplant #borneon #oustationjob #oilfield #hardsummer #sarawakians

Perlis Power Plant
2

by @dliena_lieycious

Jauh aku menyelusuri liku kehidupan terlontar nya aku disini bukan utk mengimbau masa lalu, tapi 1perjalanan yang ditakdirkan dari Nya utk aku mengenal kembali sisi kekuatan diri aku...
#selamatmalamdunia 🌘
#wanitakuatdantabah πŸ’ͺ
#hidupperantauan πŸ‡¦πŸ‡Ί
#AMKD_JLA πŸ’ž

Sydney Opera House
2

by @dewi_funniez

Edisi kangen kalian adek2ku.. Yg satu sama denganku diperantauan juga @arbaatul_maghfiroh Yg satu sedang KKN @khisbiaturr Yg dua laki2ku ya dirumah aja.. Tpi ya gitu kalian jauh dari kakakmu ya adek2ku.. Yg dirumah jaga ayah dan ibu ya.. Yg sedang KKN semangat cuma satu bulan aja kok yg diperantauan juga kita harus semangat.. Ciyee yg baru dapet beasiswa congratulation yak.. #fightingπŸ’ͺ
#semangat
#hidupperantauan
#hidupbaru

Curup, Bengkulu, Indonesia
5

by @dliena_lieycious

Kenali diri aku, baik buruk aku dari diri aku sendiri bukan dari org lain... Kerana org lain belum tentu bercakap benar tentang aku..!!!! Jgn tunjuk kan sangat pemikiran kurang bijak utk kenal aku dari org lain yang langsung tak tahu perjalanan hidup aku.. πŸ’
#wanitakuatdantabah πŸ’ͺ
#hidupperantauan πŸ‡¦πŸ‡Ί
#AMKD_JLA πŸ’ž

Sydney, Australia
13

by @monicamilalaa

Seandainya tas bulatku ini tidak hanya berfungsi sebagai tas, tapi juga bisa sebagai gendang sudah kudendangkan lagu ceria di taman ini πŸ˜‚
.
#dangduters #hidupperantauan #anakmedan #deutschland #suatuhari #wanitadangaya #schΓΆntal #aschaffenburg #minimalist #photography #igersdeutschland #ig_de #potopoto #jalanjalan #berkelana #musimpanasdijerman #summerdiaries

Aschaffenburg, Germany
3

by @arashy_ramadan

Bila ada niat nak makan....jadilaaah

#hidupbujang
#jadiketakjanjion
#hidupperantauan

Cairo, Egypt
0

by @monicamilalaa

Mit meiner schânen Maria🌹🌹
.
Bersama dengan teman cantikku Maria di kota dia tinggal Maintal. Teman les bhs Jerman pada saat di level A2 - B1. Maria asli dari Yunani tapi memilih menetap dan bekerja di Jerman. .
Aku termasuk salah satu orang yang pengen ikut dia kalo dia pulang kampung πŸ˜‚ Bagus banget kan pantainya 🌊🌊
.
#indonesiajerman #perantauan #hidupperantauan #bersamateman #anakmedan #menikmatimusimpanas #musimpanas #bergaya #gayahidup #sommerray #endlichsommer #womaninspired #celebratelife #womansupportingwomen

Maintal
11

by @dliena_lieycious

Boleh jadi kamu membenci sesuatu sedangkan ia nya baik untukmu, boleh jadi kamu menyukai sesuatu sedangkan ai nya buruk untukmu... Allah maha mengatahui sedangkan kamu tidak mengatahui... Jaga mata dan hati wahai jodoh 😘
#JLA πŸ’ž
#jodohpastibertemu 🌹
#hidupperantauan πŸ‡¦πŸ‡Ί

Sydney, Australia
7

by @shuhada_sudin

Family time.. Bbq dgn kwn2.. Family jauhh.. Kwn2 dkt sini laaa family kita.. Alhamdulillah..
Cah seqonok blh mandi pantai.. Next time blh mndi lg.. Dok labuan ney haqi2 dok nmpk pantai aje laa 😌... Mall besau2 xdo eyhh... Nk g mall kena turun Kk la yop πŸ˜…

#PantaiTiara
#Labuan
#hidupperantauan
#FamilyTime


0