#hidupperantauan

Instagram photos and videos

#hidupperantauan#instadaily#anakmedan#deutschland#liburanmusimpanas#jalanjalandulu#livingabroad#ceritajerman#igvisuals#bungahidup#jalanjalankeeropa#ig_de#italytrip#italiacerita#triperopa#instanusantara#italia#perantauan#womaninspired#wanitakuatdantabah#myfamilymyeverything#monicawashere#anakrantau#AMKD_JLA

Hashtags #hidupperantauan for Instagram

Take 5..!
5 jam da berlalu...berbaki 4 5 jam lagi tuk sampai ke destinasi..JB > KB
#balikkampung
#hidupperantauan


1

Thank you buat kemarin, jadi diingatkan dengan kondisi 4-8 tahun yang lalu..
Kangen polll.. 😭
Zhang Apo sehat2 selalu yes, tunggu saya balik tengok2.
Teman2 seperjuangan selama 4 tahun, sukses selalu dimanapun kalian berada.
#throwback
Yang bilang ane pencitraan nih, kita dilatih bikin #pembelaan .
#shaoguan #hidupperantauan #η•™ε­¦η”Ÿ #dumpling #oldfriends


10

Musim gugur tiba, artinya siap-siap sering liat tupai nyari stok buat persiapan makanan dia di musim dingin. Hidup di negara orang gak akan semudah hidup di negara sendiri. But as always, ingat lagu yang liriknya bilang, "always look at the brightside of life."
.
I am so happy to see this fall colors and the blue sky. October this year is super nice! I don't lie! Great weathers.
.
#herbsisgoodπŸƒ #musimgugur #negeri4musim #karlsruhe #hidupperantauan


3

First time gerak solo.
#hidupperantauan
#kenchana
#bye2samonaemimsorry


1

Jentera Pejuang
#HidupPerantauan


0

Hujan emas di negara orang πŸ˜‡ Hujan batu di negara sendiri πŸ˜‰
#hidupperantauan


0

Tak perlu kau memikirkan mereka yang punya mulut tapi tak berotak.mereka hanya iri kepada Mu.tunjukan kepada Mereka bahwa kamu layak untuk bangkit dan maju dari massa lalu.masalah silih berganti menuntun mu untuk menjadi yang lebih kuat.biarkan mulut mereka bekoar sesuai keinginannya.tetap berpegang teguh pada ajaran kebaikan.tak perlu kmu memblas perbuatan mereka.biarlah TUHAN yg membalasnya.
#strongwoman
#tidakdihargai
#kecewa
#hidupperantauan
#sebatangkara πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ


0

niat di hati balik nak dduk dkat kedai...
tapi lain jadi nya... terlantar kedegilan....
esok hari terakhir dkat sini sblum balik klang...
harap sempat berbakti....
minta maaf....
#hidupperantauan
#naughtytummy


0

8/9/2018
Kenangan semalam harapnya jadi kenangan terakhir. Taknak dah. Janji.
#kaliketiga #hidupperantauan


18

Menjadi seorang pendidik bukan semata-mata mendidik pelajar sam memberi ilmu, malah kita seorang pendidik turut bljr erti menyayangi. First masuk dan mnjadi seorang guru tak lah mudah yg difikiran, snagat susah, tapi makin lama makin sayang, makin lama makin rindu dengan gelagat pelajar2.
Mengenalmu sangatlah indah, kamu ajar cgu erti menyayangi dan disayangi. Cgu sangat bsyukur ada pelajar yg sangat cintakan ilmu mcm kamu semua, 1 pesan cgu, jaga hati kamu dan sentiasa ikhlas dlm menuntut ilmu, doa cgu sentiasa mengiringi kamu.
Cgu harap kamu juga sentiasa mendoakan cgu baik2 di tmpt org ni, doakan segala urusan cgu baik2 di sini. Sekarang kita sama2 menuntut ilmu. Sam2 sbgai pelajar, yang membezakan tmpt dan jarak. Cgu harap itu tidak menjadi jurang utk kita bertemu di masa akan dtg.
Love u pelajar PTSK. Daripada cgu mu diperantauan 😌

#sayangkamu #hidupperantauan #rindumak #rinduayah😭 #rindumakayah #rindutawau #rindunenek


5

A little memory that I bring everyday just to remind myself that I'm a proud Malaysian,regardless.
Being indipendent is to be able to think,act,& accept opinions both ways.
But, how far are we to be THAT indipendent in this millennial age? I'm still learning, though.

Happy Merdeka Day, fellow Malaysians!

P/s: Saya rindu ayam masak merah (@arjuedkm ),nasi kerabu daging bakar Taj, dan Kopi C HaiPeng!😒 #merdeka #malaysiamerdeka #61tahun #indipendent #indipencedaymalaysia #love #peace #life #maturity #malaysiansandfood #istilllovemycountry #hidupperantauan #perantau #demirezeki #rollercoasterofemotionstoday


5

Mat ri ye... πŸ˜’πŸ˜’ #tolbentong #hidupperantauan #demisesuapnasilebih


3

Tahun nie korbankan masa jer utk bermasyarakat.
#rayakl #hidupperantauan #pisaukiwi
#akubudakperlis


0

Haii hampa.. Dah balik beraya ke? Kami dok keja lagi ni.. Malam raya baru balik.. Besala jadi misi ni la nasib kami.. Tu pun nasib dapat gak cuti raya walapun 2 ari.. Ada yang dapat lagi laa..πŸ™„
.
Adik2 yang nak jd misi tu hati kena sado na.. Kalau lemah baik jangan jd misi nanti rebah di tengah jalan rugi ja belajaq terok2.. 😁
.
Okeyla selamat pulang ke kampung ya yang dapat cuti tu.. Yang xdapat.. Dok diam2.. Nangis dlm toilet tau.. Malu kawan2 tengok.. Byee 😘😘 #misihatisado
#hidupperantauan
#missmyfamily


4

Allah akan kirimkan kau seseorang yang betul2 ambil berat pasal diri kau, dan Allah akan tarik balik siapa yang tak sepatutnya ada dalam hidup kau 😊
#sukaayatnie 🀞🏻
#setiapsesuatuituadahikmahnya πŸ™πŸ»
#hidupperantauan πŸ’πŸ»
#pemburudollar πŸ’°


1

empat kali empat sama dengan enam belas. lambat atau cepat cinta mu pasti aku balas..
#bikintakut
#pergipagipulangpagi
#hidupperantauan


1

Jauh aku menyelusuri liku kehidupan terlontar nya aku disini bukan utk mengimbau masa lalu, tapi 1perjalanan yang ditakdirkan dari Nya utk aku mengenal kembali sisi kekuatan diri aku...
#selamatmalamdunia 🌘
#wanitakuatdantabah πŸ’ͺ
#hidupperantauan πŸ‡¦πŸ‡Ί
#AMKD_JLA πŸ’ž


2

Edisi kangen kalian adek2ku.. Yg satu sama denganku diperantauan juga @arbaatul_maghfiroh Yg satu sedang KKN @khisbiaturr Yg dua laki2ku ya dirumah aja.. Tpi ya gitu kalian jauh dari kakakmu ya adek2ku.. Yg dirumah jaga ayah dan ibu ya.. Yg sedang KKN semangat cuma satu bulan aja kok yg diperantauan juga kita harus semangat.. Ciyee yg baru dapet beasiswa congratulation yak.. #fightingπŸ’ͺ
#semangat
#hidupperantauan
#hidupbaru


4

Kenali diri aku, baik buruk aku dari diri aku sendiri bukan dari org lain... Kerana org lain belum tentu bercakap benar tentang aku..!!!! Jgn tunjuk kan sangat pemikiran kurang bijak utk kenal aku dari org lain yang langsung tak tahu perjalanan hidup aku.. πŸ’
#wanitakuatdantabah πŸ’ͺ
#hidupperantauan πŸ‡¦πŸ‡Ί
#AMKD_JLA πŸ’ž


13

Seandainya tas bulatku ini tidak hanya berfungsi sebagai tas, tapi juga bisa sebagai gendang sudah kudendangkan lagu ceria di taman ini πŸ˜‚
.
#dangduters #hidupperantauan #anakmedan #deutschland #suatuhari #wanitadangaya #schΓΆntal #aschaffenburg #minimalist #photography #igersdeutschland #ig_de #potopoto #jalanjalan #berkelana #musimpanasdijerman #summerdiaries


4

Bila ada niat nak makan....jadilaaah

#hidupbujang
#jadiketakjanjion
#hidupperantauan


0

Mit meiner schânen Maria🌹🌹
.
Bersama dengan teman cantikku Maria di kota dia tinggal Maintal. Teman les bhs Jerman pada saat di level A2 - B1. Maria asli dari Yunani tapi memilih menetap dan bekerja di Jerman. .
Aku termasuk salah satu orang yang pengen ikut dia kalo dia pulang kampung πŸ˜‚ Bagus banget kan pantainya 🌊🌊
.
#indonesiajerman #perantauan #hidupperantauan #bersamateman #anakmedan #menikmatimusimpanas #musimpanas #bergaya #gayahidup #sommerray #endlichsommer #womaninspired #celebratelife #womansupportingwomen


11

Boleh jadi kamu membenci sesuatu sedangkan ia nya baik untukmu, boleh jadi kamu menyukai sesuatu sedangkan ai nya buruk untukmu... Allah maha mengatahui sedangkan kamu tidak mengatahui... Jaga mata dan hati wahai jodoh 😘
#JLA πŸ’ž
#jodohpastibertemu 🌹
#hidupperantauan πŸ‡¦πŸ‡Ί


7

Family time.. Bbq dgn kwn2.. Family jauhh.. Kwn2 dkt sini laaa family kita.. Alhamdulillah..
Cah seqonok blh mandi pantai.. Next time blh mndi lg.. Dok labuan ney haqi2 dok nmpk pantai aje laa 😌... Mall besau2 xdo eyhh... Nk g mall kena turun Kk la yop πŸ˜…

#PantaiTiara
#Labuan
#hidupperantauan
#FamilyTime


0

Dont be afraid doing what you like πŸ’ͺ
#hidupperantauan #hiduppenuhdugaan #hitamputih #hitamputihkehidupan #sahabat


3

Salam subuh guys... sejuk smpi ke tulang dh nieh... menggigil oiii... #winter #sejukbakhang #sejuksampaiketulang #hidupperantauan


1

Berakhir raya di Terengganu.

Semoga Allah memberkati umur Mok dan Pok dan di kurniakan kesihatan yang baik utk melakukan ibadah dengan sempurna.

Semoga adik-beradikku sentiasa sihat dan Allah mudahkan urusan mereka.

Terima kasih adik-adik tolong jaga Mok dan Pok dan che ha.

@edarushdi93
@ieyka_rushdi

Jumpa lagi bln 9 insyaAllah.

#tujuhsyawal1439
#teamrayaterengganu
#anakjatiterengganu
#since1988
#hidupperantauan
#jodohjauh
#teamrayadalamkereta


2

Rehat sebentar sebelum meneruskan perjalanan ke melakau hawau
#honda
#civicfd
#mugen焑限power
#mugenRR
#hidupperantauan
#mohonbolehkejedekatganupulak


0