#kampung

Instagram photos and videos

#kampung#makanan#masakan#restoran#wanita#resipi#rotikaya#shawl#tudung#ctdk#malayfood#manis#indonesia#malaysia#adat#village#durian#desa#인도네시아시골#syariat#muhasabah#lingkungan#shahihfiqih#foodie#sunnah#kebiasaan#tauhid#toleransikebablasan#generasi#iman#budaya#akidah#foodporn#buah#islam#sambal

Hashtags #kampung for Instagram

Manfaat minum air kosong pada waktu-waktu tertentu.
.
Jangan pandang remeh pada air kosong ye~ 😊
.
.
Jangan lupa LIKE💗 KOMEN💬 SHARE 📤TAG 👥👤
.
.
.
#restoran #resipi #masakan #makanan #kampung #wanita #shawl #tudung #ctdk #rotikaya #airkosong #airmasak #airmineral #tealive #sihat #kesihatan #motivasi #diet #kurus #lemon #shaheizysam


0


1

Senyum aja say...
.
.
.
.
#happysiti #kampung #boyolali


0

Alhamdulillah kumpul familia...sekalian ngalap berkah sholawat dalam rangka menyambut Hut RI ke 74 kampung kami Tajen Pamotan Rembang Bersholawat bersama Habib Anis bin syahab dari jakarta#Kampung sholawat#berkah sholawat.


0

Posted @withrepost@shahihfiqih 📎 RISIH MELANGGAR ADAT ATAU RISIH MELANGGAR SYARIAT?
.
👤 Ibnul Jauzi rahimahullah berkata :
.
"Saya melihat banyak adat istiadat dan tradisi suatu kelompok masyarakat dapat mengalahkan syari'at dalam prakteknya. Mereka merasa tidak enak jika melanggar adat, namun tidak merasa risih saat melanggar syari'at." .
.
______________________
.
📚 Shaidul Khathir
.
🌍 Web | shahihfiqih.com/mutiara-salaf/merasa-tidak-enak-melanggar-adat-tetapi-tidak-risih-melanggar-syariat/
.
🖥 Youtube : youtube.com/shahihfiqih.
🌐 Telegram : @shahihfiqih - bit.ly/1S3K8sW .
📱 Instagram : Instagram.com/ShahihFiqih .
📺 Twitter : twitter.com/shahihfiqih.
💻 Facebook : facebook.com/shahihfiqih.
.
.
#adat #iman #syariat #budaya #islam #shahihfiqih #toleransikebablasan #tauhid #muhasabah #lingkungan #sunnah #kebiasaan #generasi #kampung #akidah #


0

Siapa yang suka buah-buahan ini???
.
.
Jangan lupa LIKE💗 KOMEN💬 SHARE 📤TAG 👥👤
.
.
.
#restoran #resipi #masakan #makanan #kampung #wanita #shawl #tudung #ctdk #rotikaya #buah #buahsegar #durian #musangking #rambutan #manggis #mangga #pisang #tembikai #betik #tembikaisusu #nangka #cempedak


3

Agent penjual yg dipercayai oleh lebih 4300++ pengguna di seluruh Malaysia💯💯
.
🕴🕴🕴🕴🕴🕴🕴🕴🕴🕴🕴🕴🕴🕴🕴🕴🕴🕴
.
#bawang #famous #hashtag #cikgu #doa #cemerlang #lulus #payung #sado #fakta #love #sahabat #bff #comel #postage #sayajual #1001 #khasiat #nutrisi #petua #herba #orangkampung #kampung #negaraku #sayang #keepcalm #melayu #resepi


0

Repost• @samovalounge Bukan saya je cair tengok awak. Ice cream pun cair sekali wak - Bingsu fruity🥭🍓🥭🍉🌹 •



Jangan lupa LIKE💗 KOMEN💬 SHARE 📤TAG 👥👤
.
.
.
#restoran #resipi #masakan #makanan #kampung #wanita #shawl #tudung #ctdk #rotikaya #asam #serbukasam #kuahrojak #kecur #jeruk #asamboi #lemon #gulagula #manis #jajan #kelantanese #kotabharu #samovalounge


0

الفيديو الثاني من رحلتنا في الغابة 😍(المهم دعمموا من شقحة صوت الجوال 😂 )… . ذهبنا نتجول في هذه الغابة وتُهنا (ضعنا ) فيها ولم نعرف طريقًا للخروج منها إلا بعد أربع ساعات أو خمس ، والمشكلة حاولنا نشغل خرائط ولا يوجد تغطية🙁 ..حاولنا نتصل لبعض الشباب يدلونا على مخرج لكنهم ما عرفوا يحددوا موقعنا وبالأخير انطفأت جوالاتنا😢… وبعد تكّهن للطرقات والمخارج وتتبع لبعض آثار الحيوانات والأقدام وجدنا في الأخير طريق يشبه طريق سير واتبعناه لحتى خرجنا لنهر ومشينا مع النهر لحتى وصلنا لمكان نعرفه 😄 والحمد لله كفانا الله شر الخنازير والثعابين والقرود… لكن صراحة مغااااامرة جميلة جدا كانت حلم لي من طفولتي 😁😍 المهم قلنا نقلد ناشيونال جوجرفيك 😂😂😂 نضيع الوقت
ملاحظة/ التسجيل بجوال عادي لذلك الصوت مش واضح كثير… ركب السامعة دبر نفسك المقطع رقم ( 1) من (5) تقريبا
شاهدوا هذا الفيديو الأول وتابعوا بقية المقاطع وقولوا رأيكم ❤😍🌹🌹🌹🌹🌹 #ماليزيا_كوالالمبور #كوالالمبور #سياحة #رحلات #رحلات_سياحية #غابات #أشجار #ثعابين #خنازير #حياة_برية #مغامرة #خوف #حماس #الجزيرة #اخبار
#Malaysia #kualalumpur #river #water #forests #adventures #Trees #Animals #Snakes #takut #kampung #Hutan # Pokok #Haiwan #ular #terengganu


0

Lita ariyani n mukhlis # bendang raya # salon suci decoration #Mua Dhede sundari #kampung baru tenggarong# adat jawa #


0

layan sunset

#pendang
#kampung
#sunset
#sawah


0

Siapa ada perkakas dapur lebih boleh buat camni, pantau suami yang suka balik lambat atau curi2 keluar😂😂😂
.
.
Jangan lupa LIKE💗 KOMEN💬 SHARE 📤TAG 👥👤
.
.
.
#restoran #resipi #masakan #makanan #kampung #wanita #shawl #tudung #ctdk #rotikaya #dapur #petua #petuadapur #tipsdapur #perkakasdapur #tupperware #pinggan #mangkuk #kuali #senduk #periuknasi #suami #isteri


16

Balik bandung

#surabaya punya cerita
#maaf aku pulang
#lebih baik disini
#kampung sendiri
#sorry


0

Gunung Nyapa Indah
#kampung Nyapa Indah


0

Raya haji haritu saya pegi tempat buat keropok, hajat hati nak beli keropok lekor...ternampak benda ni ditulis "kepala keropok".
.
Saya pun tanya la, "apa benda ni".. Penjual tu kata "ni la kepalo kerenpuk hak yang buat kerenpuk kering tu". "Ni kepala dio lah".
.
Saya tanya "sedap ke kak?" Dia kata "sendap lah dik, munrah je rm3 sekinlo"... Saya pun beli la..
.
Ni dari cuti raya haji haritu duk makan kerenpuk ni, sedap... Saya suka goreng pengsan2 gitu je.. Cincah pulak kerenpuk dengan sos dan mayonis huk alohhh adik kakokkk sedak telajokkkk..
.
edit lah sikit, peniaga tu kata kepala kerenpuk ni jarang2 ada. Kebetulan diorang tengah buat kerenpuk keping masa tu, rezeki saya lah hari tu.
.
Kredit : Noor Aini Nasaruddin
.
#restoran #resipi #masakan #makanan #malaysia #kampung #terengganu #terengganufood #kualaterengganu #keropok #kerepek #maruku #keropokikan #keropokudang #keropoklekor #keropoklosong #rangup


4

Bayangkan banyak tu minyak masuk badan kita dari hirup kuah je😌😌😌
.
.
Jangan lupa LIKE💗 KOMEN💬 SHARE 📤TAG 👥👤
.
.
.
#restoran #resipi #masakan #makanan #kampung #wanita #shawl #tudung #ctdk #rotikaya #minyak #minyakzaitun #gulai #sambal #lauk #laukpauk #sihat #kesihatan #motivasi #masaklemakciliapi #goreng #keropok #kkm


3