AERIL ZAFREL@aeril_zafrel

📨 [email protected]
FB : Aeril Zafrel
Twitter : aerilzafrel
Fans Base : @zafrel_geng (Malaysia)
follow : @wawacosmeticshq @wawasoftlens_hq

https://www.facebook.com/waaerilzafrel/

cantik jgak dia ni bila tengok lama2... lipmate @wawacosmeticshq


904

jom basikal lajak.


1,228

: Ketika mengamati makna tersirat - erti tersurat dalam 'Kitab Cinta' di hadapanmu 'Sang Pencerah' :.
.
Kudapati ALLAH mencintai orang orang yang sabar..
kulihat diriku.. ah betapa sedikitnya kesabaranku.. .
.
Kudapati ALLAH mencintai orang orang yang berjihad.. ku lihat diriku.. amat lemah untuk melawan nafsuku... .
kurang kesungguhanku untuk selalu mentaatiNya.. .
.
Kudapati ALLAH mencintai orang-orang yang berbuat ihsan.. apalagi ini.. teramat jauh diriku dari darjat ihsan...
hatiku gundah.. .
.
Tak ada tanda pada diriku bahawa ALLAH mencintaiku...
Kubertanya resah pada 'Sang Murabbi',
Dia bertutur santun supaya aku terus meneliti lagi
Kucuba kembali membaca Al Qur’an.. .
.
Kudapati ALLAH mencintai orang orang yang suka bertaubat...
aku segera merenung..
mungkin ayat ini untukku dan yang sepertiku...
.
Astaghfirullah wa atuubu ilaihi..
Astaghfirullah wa atuubu ilaihi...
.
Semoga ini membuat ALLAH mencintai diriku.. Ya Rabb.. ampuni dosaku..
#IbnuSunari #MeminjamHikmah #KiyaiFattah


64

muka baru lepas habis sekolah..
cepatnya masa berlalu...


1,315

tengah buat apa tu bossku???


598

boleh pilihkan tak? no mana yang ok? untuk cover product isteri saya @wawacosmeticshq & @wawasoftlens_hq
.
photo by @akugraphy


10,557

ya ampun comelnya ayahnya..
Muka kami sama tak? cuba Comment siapa lagi comel ?hehe

Tapi sblm tu, kami berdua pun dah tak sabar nak makan , nampak sedap je kan? Memang terkejut jugak la, baru2 ni dapat tau yang Burger King ni ada hidangkan Nasi King. Haaaa ada nasi barulah cukup shiok sebab aeril tak boleh kalau seharian tak makan nasi , aeril kena makan banyak sebab aeril masih lagi nak tinggi 🤣
Pernah try tak korang?

#NasiKing


759

: “ALLAH biasa menghukum hambaNya yang beriman dan dicintaiNya - yang dia melihat ALLAH sebagai Dzat yang maha pemurah, kerana sebab kesalahan yang sangat kecil atau kelengahan, sehingga dia menjadi hamba yang selalu terjaga dan waspada.

Adapun orang yang jatuh dan hina di mata ALLAH, maka Dia membiarkannya melakukan banyak maksiat. Setiap kali dia melakukan dosa, ALLAH tambahi lagi kenikmatan untuknya.

Orang yang tertipu mengira bahawa itu termasuk bentuk pemuliaan ALLAH terhadapnya, dia tidak tahu itu menghinakannya, kerana sudah tersedia untuknya seksaan yang keras dan hukuman yang tiada akhirnya” - Ibnu Qayyim -
[Kitab: Zadul Ma’ad, 3/506]. .
.
Jangan terkecoh dengan nikmat dunia, dia bukanlah ukuran mulia dan hinanya seseorang di sisi ALLAH… dia juga bukan ukuran benar dan salahnya seseorang.

Semua hamba akan diberikan ALLAH nikmat dunia, sebagaimana firman-Nya: “Kepada masing-masing golongan itu, baik golongan yang menginginkan dunia maupun golongan yang menginginkan akhirat, Kami berikan bantuan dari Tuhanmu”. [Al-Isro: 20]. .
.
Ingatlah bahawa kenikmatan dunia ini sangatlah sedikit di mata ALLAH, sebab ALLAH tetap memberikannya walaupun kepada orang yang bukan Islam, sebagaimana sabda Nabi -shollallohu ‘alaihi wasallam-: “Seandainya dunia ini sama di sisi ALLAH dengan sayap nyamuk, tentu Dia tidak akan meminumi orang kafir, meski hanya seteguk”. [HR. Attirmidzi: 2320 ]. .
.
Maka tetaplah teguh di atas syariat-Nya… Fokuskan hidupmu untuk meraih kehidupan akhirat yang mulia… Dan tenanglah, jangan khuatir, dengannya ALLAH akan tetap memuliakanmu di dunia.
#IbnuSunari #MeminjamHikmah #PesananSoheh #KiyaiFattah


45

alamak sapa plak ni? berdebar rasa hati😅😅😅bila pakai lipmate @wawacosmeticshq ni.terus muka macam makcik wawa...


520

hey sayangku.. harini aku syantik...
haha seram....
lens @wawasoftlens_hq
lipmate @wawacosmeticshq


1,312

: Kita semua; manusia biasa di mata orang yang tidak kenal dengan kita.

Kita semua; manusia yang terperdaya di mata orang yang hasad kepada kita.

Kita semua; manusia hebat di mata orang yang memahami kita.
Kita semua; manusia istimewa di mata orang yang senang kepada kita.

Setiap orang memiliki pandangan masing-masing, maka jangan menyusahkan diri agar dipandang baik oleh orang lain.

CUKUPLAH BAGI KITA REDHA TUHAN,
Kerana redha seluruh manusia adalah tujuan yang tidak mungkin dicapai, sedang redha Tuhan adalah tujuan yang tidak boleh ditinggalkan.

Maka tinggalkan tujuan yang tidak mungkin dicapai, dan raihlah
tujuan yang tidak boleh ditinggalkan!

Jangan khuatir dengan dunia, kerana itu milik DIA.
Jangan khuatirkan pula rezeki kita, kerana semua itu dariNYA.
Jangan pula khuatirkan masa depan, kerana itu di 'tangan' ALLAH.

Tapi, fokuslah untuk memikirkan satu hal, bagaimana menjadikan Tuhan redha kepadamu?

Kerana jika kita telah menjadikan DIA redha kepada kita, ALLAH akan menjadikan manusia redha kepada kita, dan DIA juga akan menjadikan kita tercukupi dan tidak bergantung pada orang lain.
#IbnuSunari #MeminjamHikmah #LebaiHatim


114

bila pakai lens @wawasoftlens_hq ni. boleh comel mcm @w4w4_zainal ke?


660