coochosafar@coochosafar

ترفندهای سفر💡🔓

81 posts 411 followers 57 following

coochosafar

هفته اول شهریور  فرصت خوبی بود که سفر گروهی جدیدی را تجربه کنیم با جمعی از دوستان خوش سفر تصمیم گرفتیم به شهر زواره از توابع اصفهان، کویر و کوهستان دیان بازدید کنیم، البته هدف سفر ما اقامت در مجتمع بوم گردی ماریکو بود.  هشتم شهریور  بودکه از تهران راه افتادیم شهر زواره از توابع استان اصفهان و در 15 کیلومتری اردستان است. مسیر به این صورت بود که باید از شهرهای قم، کاشان و اردستان میگذشتیم. طبق برنامه وارد اتوبان قم شدیم و بدون توقف در شهر قم راه خودمون را در اتوبان قم کاشان پیش گرفتیم و ناهار را در شهر کاشان خوردیم البته چون هدف از سفرهای ما کم خرج بودن سفر هست از قبل با گروه هماهنگ کردیم هر کس برای خودش از قبل ناهار خود را تدارک ببینه و در آخر هم همه در سر یک سفره نشستیم و دستی به غذاهای هم بردیم. یکی از مزایای این حرکت اینه که گروه با دست پخت های یکدیگر آشنا میشن و میشه ازش چیزای جدیدی یاد گرفت. بعد از صرف ناهار راه خود را به شهر زواره پیش گرفتیم بعد از طی مسافت 110 کیلومتر وارد جاده زواره شدیم که خیلی جاده مناسبی نیست و باید با سرعت تقریبا 80کیلومتر رانندگی میکردیم. در مسیر از شهرهای کوچکی چون مهاباد، مغارو و اسلام آباد رد شدیم و بعد به زواره رسیدیم واقعا توی این دنیای صنعتی و ماشینی که نماهای همه ساختمانها آلومینیومی و سنگهای گرانیت و تراورتن شده نمایش شهری زواره حس خوبی بهمون میده و احساسی دور از استرس و اضظراب تجربه می کنیم. وقتی به زواره وارد شدیم ساعت 4.5 بعد از ظهر بود برنامه این بود که غروب رو در کویر زواره باشیم و از طبیعت کویر نهایت لذت را ببریم پیشنهادم برای اون دسته از دوستانی که تا حالا سفر به کویر نداشتن اینه که حداقل یکبار امتحانش کنید باور کنید مجذوب زیبایی و سکوت دوست داشتنی این نوع طبیعت میشید برای من تلفیق رنگ زرد خاک و آسمان آبی آرامش بخش هست. برای رسیدن به کویر زواره باید به سمت شهر شهراب میرفتیم و اونجا به همراه لیدر محلی به دل کویر میرسیدیم خوشبختانه هوا طی پیش بینی های از قبل شده خنک بود و زیاد از گرمای کویر خبری نبود بازدید خودمون رو بعد از عکس گرفتن و خوردن چایی دورهمی در کویر به پایان رسوندیم و راهی محل اقامت که در دل کوهستان دیان بود شدیم. ورودی جاده به کوهستان بین شهر زواره و شهرآب بود جادهی رو باید در پیش میگرفتیم که هنوز خاکی بود و فکر هم نکنم بخوان یه روزی آسفالتش کنن (همین جوری باشه بهتره چون اینطوری بکر میمونه) به هر حال اون جاده خاکی را موقعی که هوا تاریک شده بود در پیش گرفتیم.
ادامه سفرنامه در کپشن

توالی رنگها.
کوه ها در گروه چشم اندازهای میراث زمین شناختی قرارمیگیرند. آنچه در نگاه اول سبب تمایز کوه ها از هم میشود، شکل ظاهری و رنگ های آنهاست. شکل ظاهری هر کوه ممکن هست سخت و سنگی یا نرم و خاکی باشد که مشخصاً کوه های سخت تر در مقابل عوامل فرسایشی آب و باد مقاوم تر هستند و مرتفع تر خواهند بود. رنگ ها نیز نشان دهنده نوع عناصر و محیط های رسوبی زمان تشکیل اند. مانند وجود مواد ارگانیک یا آهن، رنگ سیاه را برای رسوباتی به نام شیل به همراه دارد که در مواردی نشان دهنده حوزه کم اکسیژن است. این رسوبات اگر در محیط پر اکسیژن و با حضور اکسید های آهن تشکیل شده باشند، دارای رنگ های قرمز، زرد و قهوه ای هستند. توالی رنگ هایی که در عکس فوق میبینید حدود 100 تا 500 میلیون سال پیش را برای ما بازگو میکند.
در ایران کوه های #آلاداغلار و #ماهنشان #زنجان جزء شگفتی و زیبایی های کوه های ایران هستند.

#photooftheday #love #instagood #through #سفرکرد #سفر

ساخت #سلاح طبیعی

اگر در #سفر و #کمپینگ نیاز به یک چکش قوی داشتید که کارهایی مثل ساخت #پناهگاه، کوبیدن #استیک گوشت، جهت حفظ جان، خرد کردن هسته میوه ها و... خیلی کارهای ديگر می تونید مانند شکل فوق اون را برای خودتون بسازید.

coochosafar

در نواحی بیابانی، به برجستگی‌های بین شیارهای Uشکل َلوت می‌گویند. رأس این برجستگی‌ها مسطّح، طرف رو به باد آن‌ها پرشیب و طرف دیگر آن‌ها کم‌شیب است. یاردانگ‌ها اغلب در رسوبات نرم دریاچه‌ای گذشته به وجود می‌آیند و در برخی بیابان‌های دنیا از جمله بیابان غربی مصر و بیابان #لوت #شهداد  در #ایران وجود دارند.

#کلوت‌ها اغلب در رسوبات نرم دریاچه‌ای گذشته به وجود می‌آیند و اشکال تپه‌های فرسایشی حاصل فرسایش بادی کلوت‌ها در مناطق خشک دنیا ازقبیل ایران، ایالات متحده، چاد، مصر، و پرو در سطح وسیعی گسترش یافته‌اند. سنگ‌های ناپیوسته مانند لای، رس به علت چسبندگی، به‌طور نامحسوسی تحت تأثیر فرسایش بادی قرار می‌گیرند و در حالت مرطوب، باد تأثیری ناچیزی دارد. در حالت خشک، هنگامی باد از دشت رسی می‌گذرد، با حمل دانه‌های ماسه، سطح دشت را شیار داده در این صورت به آن کلوت می‌گویند.

ناهمواری‌ها و اشکال فرسایش بادی ازجمله کلوت‌ها در مناطقی واقع هستند که باد سرعت کافی برای بادکندگی و سایش داشته باشد که در الگوی فرسایش بادی برخلاف فرسایش آبی حرکت مواد درهمه جهات امکان پذیراست
کلوت‌های شهداد در #بیابان لوت

عموماً بزرگ‌ترین کلوتهای ایران و در واقع معروف‌ترین آن‌ها در دشت شهداد-منطقه لوت براساس ابعاد و عامل فرسایش به دو رخساره تقسیم می‌گردند. کلوتهای شهداد کرمان از زیباترین منظر طبیعی دنیا هستند که همه ساله #گردشگران خارجی فراوانی را به سوی خود می‌کشانند. بویِژه که در سالهای اخیر امکانات رفاهی و دسترسی این منطقه بهبود پیدا کرده‌است. این منطقه که به شهر خیالی لوت هم شهرت دارد از سوی مجله نشنالِ ژئوگرافیک چند سال پیش به عنوان چهارمین جاذبه طبیعی دنیا انتخاب شده ‌است.

کلوت‌های بزرگ حاصل فرسایش آبی-بادی و کلوت‌های کوچک تحت تأثیر فرسایش بادی شکل گرفته‌است.

چگونه آب جاری را در طبیعت تصفیه کنیم؟
فقط لازم هست آب را حداقل به مدت 20 دقیقه بجوشانیم.

#سفر #طبيعتگردي #بقا #جنگل #ترفند #کمپينگ

coochosafar

به همراه نداشتن این ۵ وسیله ریسک زنده ماندن خود را در طبیعت به حداکثر می‌رسانید:
1. کیت آتش
2. آب
3. لوازم سرپناه
۴. چی پی اس
۵. چاقو (این مورد رو به هیچ عنوان دست کم نگيريد)
#بقا #زنده_ماندن #طبیعت #سفر
#travel #survival #natural

coochosafar

آن چیزی که ما برای سفر برنامه ریزی میکنیم در واقعیت و عمل متفاوت خواهد بود.
همیشه خودمان را برای رخدادهای از پیش تعیین نشده آماده نگه داریم تا از سفرمان نهایت لذت را ببریم.

#trips #travel #traveling #camping
#mountain #adventuretravel #adventure #adrenaline
#camp #survival
#سفر #کوچ #ماجراجو #بقا #زنده_ماندن #کمپینگ #عشق_سفر #کوهنوردی #آدرنالين #کمپ

شهر زیرزمینی کاريز کیش
شهر کاريز در عمق 16 متري زير زمين قرار دارد. سقف آن هشت متر ارتفاع و بيشتر سقف آن مملو از سنگواره ، صدف و مرجان هايي است که با نظر کارشناسي 270 تا 570 ميليون سال قدمت دارد و تک تک آن شناسايي و داراي شناسنامه رسمي است.
آزمايش هاي انجام شده در دانشگاه مونيخ آلمان بر روي فسيل هايي كه از سقف مرجاني تونل به دست آمده نشان مي دهد اين سقف بين 53 تا 570 ميليون سال قدمت دارد و شناسنامه انواع مختلف آن در موزه شهر زير زميني کيش (کاريز) به نمايش گذاشته خواهد شد.
اگر با دقت بيشتري به اين فسيل ها نگاه كنيد لاك‌پشتي را مي‌بينيد كه از 570 ميليون سال قبل خود را براي امروز ما جاودانه كرده است.

معرفی بکرترین مناطق دیدنی ایران در👈
@coochosafar

#kariz #iran #kish #city #underground_city #underground #historical #trips #travel #traveling #camping #mountain #adventuretravel #adventure #adrenaline
#camp #survival

#سفر #کوچ #ماجراجو #بقا #زنده_ماندن #کمپینگ #عشق_سفر #کمپ #کیش #ایران #شهرزيزمينى